Sjukhuset

(V)i stödjer ockupationen av BB

Ikväll inleddes ockupationen av BB. En stor samling folk hade kommit för att visa sitt stöd för ockupationen och för att Sollefteå BB ska finnas kvar.

Visst skulle det gå bra för de flesta kvinnor att åka till Ö-vik och Sundsvall, men några skulle sätta sitt eget eller barnets liv på spel med dessa långa transporter på vägar som inte alltid är snöröjda. Finns det ens taxi att få tag på i alla lägen?

Majoriteten i landstinget måste förstå att det kan inte vara värt att sätta dessa liv på spel.

Just när uppgivenheten var på väg att ta över kommer några på det enda rätta – att ockupera BB. Vi vet inte om initiativtagarna vill ha sitt namn med här, men vi stödjer er.

Vänsterpartiet Sollefteå stödjer självklart detta initiativ.

Vi uppmanar alla som har tid och möjlighet att delta i ockupationen. Vad vi har hört så behövs det folk som kan bemanna både dag och natt. Här är länk till ockupationssidan på FB: Ådalen 2017

Några av oss var där och även Lars-Gunnar Hultin som fick hålla ett tal. Ett tal där han bl a hyllade feministiska män som står upp för en god förlossningsvård i hela länet. Du som är kvinna som läser detta får gärna gå med i partiet. För vi är ett feministiskt parti som lider underskott på kvinnor.

Förresten syntes det någon annan landstingspolitiker där än från V?

Nej, skulle inte tro det.