Landstinget

Jonas Sjöstedt besökte ockupationen av BB

Vår lokala representanter Ameer och Mounir tog emot vår partiledare Jonas Sjöstedt.

Det är vissa dagar det känns extra bra att vara Sollefteåbo och vänsterpartist. Som till exempel denna fredag när vår partiledare visar sitt stöd för ockupanterna och för att kvinnor i Sollefteå med omnejd ska slippa behöva färdas 15 mil för att komma till ett BB.

För er som tvekar inför Vänsterpartiets ställning i frågan om Sollefteå BB och akutkirurgin – ni kan sluta tveka. Har ni sett någon annan partiledare som visar sitt tydliga stöd för ockupationen av Sollefteå BB?

Nej, just det. Bor du i Sollefteå kommun är du välkommen som medlem. Då blir vi fler Sollefteå röster när landstingslistan ska sammanställas. Vi behöver dig och dina idéer!

Många passade på att ta selifies med Jonas. Här tar Usama  chansen.

Från TÅ:s websida:

Sjöstedt gjorde en blixtvisit i Sollefteå för att på ort och ställe bilda sig en uppfattning om den nu så omskrivna ockupationen i Sollefteå. Drygt två timmar på sjukhuset blev det. Främst ute i foajén hos ockupanterna. Men han passade också på att luncha med personal.

– Läkarna är i en väldigt svår situation. När man drar ner viktig verksamhet på sjukhuset blir det blir svårt för primärvården, där är det redan i dag brist på personal. De får mer att göra och är oroliga inte hinna ta hand om patienterna som de förtjänar. De tvingas skicka iväg patienter som tidigare fått en bra vård i Sollefteå tio till femton mil. Det är tydligt att det är ett ogenomtänkt beslut, säger Sjöstedt.

Läs mer i artikeln i allehanda.se

Länk till svt:s mittnytt

Länk till artikel i allehanda.se